CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE
SERVICII TURISTICE
Nr.
................. din data de ...................
Părţile contractante
Societatea Comercială
LAGUNA TOUR SRL, cu sediul în Constanta, str. Grivitei nr. 6, cod postal
900727, telefon: 0341-45.44.30, tel/fax: 0341-45.44.31, telefon mobil:
0724-520.427, email: office@laguna-tour.ro, www.laguna-tour.ro,
cod unic de înregistrare .RO 20850570, inregistrata la registrul
Comertului sub numarul J13/267/2007, titulară a Licenţei de turism nr. A 4325,
pentru Agenţia de Turism LAGUNA TOUR, cu sediul în Constanta, str Grivitei nr.
6, Polita de Asigurare emisa de
GERMAN ROMANIAN ASSURANCE seria IF-I nr. 2863 valabilă până la data de
19.03.2019 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor
achitate de catre turisti, afisata pe pagina web a agentiei de turism
http://www.laguna-tour.ro, reprezentată prin Claudiu Andrei
Chirilov, în calitate de Director, denumită în continuare Agenţia,
și
Dl./d-na..................................................................................................................,
domiciliat/domiciliată
în.............................................................................
......................................................................telefon
.................................................,email............................................................................posesor/posesoare
al/a cărții de identitate seria ............. nr.
............................., eliberat/eliberată de
........................................... la data de ..............................,
CNP....................................................in calitate de TURIST
Au convenit la încheierea prezentului
contract.
I. Obiectul contractului
Îl constituie vânzarea de către
Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă,
tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract și
eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
………………………………………….........................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................
Statusul rezervarii / comenzii in
momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in curs de
confirmare)
.....................................................................................................................................................................................................
In cazul neconfirmarii serviciilor
(cazare, transport etc), agentia va oferi turistului o varianta alternativa sau
va returna integral avansul.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie după caz în
oricare din următoarele situații :
a) în momentul semnării lui de către
turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii turistice
inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul
primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60 de zile
calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea
agenției de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris
cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a
confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, agenția poate solicita
un avans cuprins intre 20 - 80 % din prețul pachetului sau plata integrală a
contravalorii pachetului, în funcție de data la care turistul solicita
serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 20 zile inaintea
plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul nerespectarii
termenelor de plata, Tour Operatorul isi rezerva dreptul de a anula rezervarea.
1. În cazul în care conținutul bonului
de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice și confirmarea
s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul care decide să renunțe la călătoria turistică,
datorează agenției penalități conform cap. VI din prezentul contract.
2. În cazul în care conținutul bonului
de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice primite în
scris de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate
considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată
a tuturor sumelor deja plătite.
c) în momentul eliberării documentelor
de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie,
etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii
turistice fac parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja
confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul
contract este pus integral la dispoziția turistului sub formă de catalog,
pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare
electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului este
considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre
documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind
necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de comercializare a
pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat
turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la
art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informațiile și fotografiile
prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele
publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta
calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. Contractul încetează de drept
odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris
în documentele de călătorie.
2.4. Informatiile privind statele pe
teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract, este decretata
stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a
formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt
publice si pot fi consultate accesand http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin
urmare, Turistul intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului
contract fiind informat asupra acestor informatii sau alerte.
III. Prețul contractului și
modalități de plată
3.1. Prețul contractului este de
_________________ și se compune din costul serviciilor turistice efective,
comisionul Agenției și T.V.A.. Dacă prețul nu este specificat în prezentul
contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte
documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziție
turistului, site-ul agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe
factură.
In situatia contractarii serviciilor
turistice in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet, iar
procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice
modificare a contractului, solicitata de turist, determina anularea rezervarii
cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul
reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate
rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei
standard.
3.2. Modalități de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se
achita:
a) un avans in suma de ______________
din prețul contractului, iar diferenta de _______________se va achita pana la
data de____________
b) plata integrală a contravalorii
pachetului de servicii turistice.
Depasirea termenului de plata
determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere,
procent aplicat la suma scadenta si neachitata.
3.2.2. În cazul în care la încheierea
contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care
necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată
comunicate de agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de
comunicare.
b) pentru serviciile turistice care nu
necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:
A. termene de plata oferta STANDARD
20% din pretul pachetului turistic la inscriere;
60% din pretul pachetului turistic cu minim 30 zile inaintea plecarii;
20% din pretul pachetului turistic cu minim 21zile inaintea plecarii.
B. termene de plata oferta EARLY
BOOKING
25% din pretul pachetului turistic la inscriere;
55% din pretul pachetului turistic la termenul limita al ofertei de Early
Booking;
20% din pretul pachetului turistic cu minim 30 zile inaintea plecarii.
Conditiile de plata de mai sus (oferta
standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile, cu exceptia
celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de
achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic.
3.3. Plata serviciilor turistice
externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, in valuta
specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de Banca
Transilvania in ziua emiterii facturi, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
IV. Drepturile și obligațiile
Agenției
4.1. Agenția se obligă să furnizeze
turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de
servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenției de
turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În
cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta
proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există deja confirmare
asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate furniza turistului
un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării uneia dintre
prevederile esențiale ale contractului cum ar fi: serviciile incluse în pachet,
datele de călătorie, modificarea categoriei unității de cazare, Agenția are
obligația de a informa turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de
data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7.
literele a), b), c) din prezentul contract, informarea se va face în timp util.
4.3. În cazul achiziționării unui
pachet de servicii turistice având în componență și asigurarea transportului pe
cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a cere acordul agenției de turism
care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor.
Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea
avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru
aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiștii conform
Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problemă
privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența
și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând
contractul între pasager și transportator. În cazul acestor pachete de servicii
turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt considerate zile
turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situația achiziționării unui
produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica din motive ce țin de
siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia pe punți (o punte
inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova, etc.), doar cu o
cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care turistul nu
va fi despăgubit în nici un mod având în vedere că este vorba de același tip de
cabină ca și cel rezervat.
4.5. Agenția poate modifica prețul
contractului în sensul majorării sau micșorării - după caz, arătând totodată
modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale contractului și
numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor costurilor de transport,
a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist, ori a
cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care, după începerea
călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în
contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le va putea realiza,
aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative
corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea
prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași calitate și
cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce
reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate și cele efectiv
prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenția este răspunzătoare pentru
buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția următoarelor
cazuri:
a) când neîndeplinirea sau
îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează
turistului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se
datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenția,
nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fără
a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de
transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a
neobținerii vizelor pentru toți participanții. Agenția nu este răspunzătoare
pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor
(inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin
exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice si
nu este obligata sa ramburseze c/valoarea serviciilor achizitionate.
c) când neîndeplinirea obligațiilor se
datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în
contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un
caracter imprevizibil și inevitabil.
In situatia de suprarezervare
(overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea hotelierilor, inainte
sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta de hotel in aceeasi
zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie
superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de suprarezervare
(overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului acestuia, cu minim
3 zile inainte de data plecarii, turistul poate accepta varianta propusa sau
poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea dreptul de a solicita
despagubiri suplimentare.
4.8. Agenția are obligația să
furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice
convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel puțin 7 zile
înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile escalelor și
legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în
fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele
de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței locale a organizatorului
și/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgență care
să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor
neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților stabilirea unui
contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
d) obligaţiile turistului prevăzute la
pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția parte în contract este
obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în cazul
situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care nici agenția de
turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu
îl puteau prevedea sau evita.
4.10. Excursiile optionale se
efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga
responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele
aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia
Laguna Tour. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele
cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la
dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc.
Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25
de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi
majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta
pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de
disponibilitati.
V. Drepturile și obligațiile
turistului
5.1. În cazul în care turistul nu
poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul
(daca este posibil),unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile
aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligația de a
anunța în scris Agenția cu cel puțin 5 zile înaintea datei de plecare. Între
turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul),
terța persoană (cesionarul) și agenția de turism (debitor cedat) urmează a se
încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice
contractate și cesionate.
Pentru călătoriile individuale, în
cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat
numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. De asemenea,
pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex:
obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru cesiunea
contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine după
caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de turism
(debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care
cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Turistul care
cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt responsabili în
mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor costuri suplimentare
apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă
și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, turistul are obligația
să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de
regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora 12 a
zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă
și/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate
mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului. In functie de destinatie, orele
de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise de unitatea
hoteliera.
5.3. În cazul în care prețurile
stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele
majorarii, turistul poate rezilia/denunța unilateral contractul, având însă
dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite, inclusiv
comisionul.
5.4. Turistul este obligat să comunice
Agenției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării
prevăzute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor esențiale ale
contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în cazul
aplicării clauzelor prevăzute în cap. IV pct. 4.7. literele b) și c), hotărârea
sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunțarea unilaterală a
contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor condiții ale
contractului.
5.5. În cazul în care turistul decide
să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile
cap. IV pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost acceptate și
turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de
acest tip.
5.6. În cazul în care turistul
reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau Agenția
anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la același preț un alt
pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de
Agenție;
b) să accepte un pachet de servicii
turistice de calitate inferioară propus de Agenție, cu rambursarea imediată a
diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două
pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de
servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate
sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menționate la
pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite Agenției și o despăgubire,
cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților sau în baza unei
hotărâri a instanței de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor
contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită
nerealizării numărului minim de persoane menționat în contract, iar Agenția a
informat în scris turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice premergătoare
datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de
forță majoră (circumstanțe imprevizibile, independente de voința celui care le
invocă și ale căror consecințe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror
eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unității de cazare) sau unor
cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a făcut din vina
turistului.
5.8. Turistul are dreptul să
rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul,
iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este imputabilă este
obligat sa despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția cazurilor de forță
majoră definite conform legii, survenite dupa incheierea contractului si
dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor Externe, aviz emis de
Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau orice alt mijloc de proba.
Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de servicii
turistice contractat.
5.9. În cazul în care turistul alege
să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea
financiară a renunțării îi aparține. Agenția va rezolva cerințele turistului în
limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate de
către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat
schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii,
aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului, cu
aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul contract la momentul
respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite
la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și
alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de
la Agenție.
5.11. Turistul este obligat să
prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și
documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de
tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care
turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte
la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și
dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoștință că
serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din
contractul cu agenția de turism, sunt în stricta responsabilitate a
prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar
agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea
călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități
suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele
turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta
are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă,
Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în
care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la
formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu
sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire
din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier
judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă),
Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării
călătoriei.
5.14. Agenția de turism recomandă
turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.15. În cazul în care o singură
persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile
contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au
fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat să
folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea
acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu se face
vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca
urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligația să
respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și
locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic
contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de
către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi
suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care turistul care a
intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii
turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara
respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are
obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări, penalizări,
despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunță
din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului
contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice
externe/interne:
A. Conditii de anulare/penalizari
oferta STANDARD
a) 20% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul
59 zile- 30 zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 50% din prețul pachetului de
servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 29 – 15 zile calendaristice
înainte de data plecării;
c) 100 % din prețul pachetului de
servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 14 – 7 zile calendaristice
înainte de data plecării;
d) 100% din prețul pachetului de
servicii pentru neprezentarea la program.
B. Conditii de anulare/penalizari oferta
EARLY BOOKING
a) 20% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul
cuprins intre ziua confirmarii rezervarii si 60 zile înainte de data plecării;
b) 50% din prețul pachetului de
servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 59 – 25 zile calendaristice
înainte de data plecării;
c) 80 % din prețul pachetului de
servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 24 – 15 zile calendaristice
înainte de data plecării;
d) 100% din prețul pachetului de
servicii, dacă renunțarea se face în interval mai mic de 15 zile calendaristice
înainte de data plecării sau pentru neprezentarea la program.
6.1.2 Conditiile de anulare/penalizare
indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se aplica in toate cazurile, cu
exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli
de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic –
exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere,
destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour si TUI etc) . Pe
langa penalitatile indicate mai sus, turistul va suporta si eventualele taxe
(ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt incluse in valoarea
contractului.
6.2. În cazul în care turistul care a
contractat un pachet de servicii turistice cu Agenția și a achitat un avans nu
se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul
comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată,
contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a anula
rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea penalizărilor
prevăzute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3. Pentru biletele de odihnă și/sau
de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va face restituiri
numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și ștampilate de
reprezentantul organizației sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă
refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii,
turistului i se vor reține toate taxele datorate de Agenție prestatorilor
direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele
indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se
aplică și în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul
de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele
personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte
motive ce țin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie sa depună în
scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice la Agenția la care
a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în
considerare.
6.7. Agenția va acorda despăgubiri în
funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.
6.8. Agenția nu răspunde în situații
de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene
stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile
nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de
răspundere Agenția.
6.9. Toate sumele menționate la pct.
6.1, 6.2, 6.4 și 6.5 din prezentul contract, se vor reține de către Agenție din
avansul sau prețul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist,
fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VII. Reclamații
7.1. În cazul în care turistul este nemulțumit
de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare
în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele
constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat,
ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției, cât și prestatorului
de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților
locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale Agenției:
Telefon: 0341-45.44.30
Fax: 0341 – 45.44.31
e-mail: office@laguna-tour.ro
7.2. Atât Agenția, cât și prestatorul
de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În
cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial,
turistul va depune la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen de
maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând ca,
în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care
i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru
rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta, în
cazul insolvabilității sau falimentului Agenției, la Societatea de Asigurare GERMAN
ROMANIAN ASSURANCE, cu sediul în Bucuresti str. str. Emil
Garleanu nr.11, telefon 021 - 321 74 28, fax 021 - 320 20 16. Polița de asigurare seria IF-I nr. 2863
valabilă până la data de 19.03.2019 este afișată pe pagina web a agenției de
turism http://www. laguna-tour.ro.
8.2. Condițiile în care turistul va fi
despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenția nu
efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a anunța imediat
societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situație
societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat contravaloarea
cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în
România, în condițiile poliței de asigurare încheiate între Agenție și
societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care turistul
solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de
repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenție
prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligația să
păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate
solicita Agenției rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de
repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are obligația de a
notifica societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind rambursarea
sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci)
zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la cap. VIII
pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de
15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a
documentelor justificative de către Agenție, turistul nu a primit sumele
solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile
calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are
obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de documentele
justificative.
8.2.6. Documentele justificative
constau în principal în:
a) contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate
la pct. 8.2.2, 8.2.3 și 8.2.5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile de pe documentele de
plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de
rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport
și cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul să
solicite turistului și alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăși
suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de
servicii turistice, precum și sumele necesare repatrierii acestuia, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în
termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea
de asigurare a documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care după plata
despăgubirii, Agenția plătește debitul către turist, acesta are obligația de a
restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare
de la data primirii de la Agenție a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are
posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de
transfer sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere
în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru
bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinație ori
a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția
recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor
penalități de anulare. Turistul se poate informa în agenții despre cazurile
acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenția de
turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii turistice, dacă
agenția oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenția nu se face vinovată de
eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare
contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar intermediar între
turist și asigurator.
IX. Documentele contractului
se constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de
odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul
acțiunilor turistice;
c) oferte ale Agenției puse la
dispoziția turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
X. Dispoziții finale
10.1. Prezentul contract a fost
încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea pachetelor de
servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului
contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 107/1999
privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice,
republicată.
10.3. Toate unitățile de cazare,
precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele
abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și
normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta
și de la un tip de destinație la altul.
10.4. Turistul declară că Agenția de
turism l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a
pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanței
Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea
pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la
distanță prin mijloace electronice, turistul își exprimă acordul și luarea la
cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de
servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenției de turism.
10.5 Conform dispozitiilor Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, SC LAGUNA TOUR SRL
prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dvs. prin acest document
si este operator de date cu caracter personal – colectari date pentru reclama
si publicitate si sub nr. 8176 - avand ca scop colectarea datelor pentru
emiterea biletelor de avion, furnizarea de servicii turistice si a serviciilor
de cazare. Prin furnizarea datelor dumneavoastră personale, înţelegeţi şi
sunteţi de acord cu transferarea acestora către companiile afiliate sau
colaboratoare, partenerii nostri contractuali din tara si/sau strainatate.
Administrăm datele dumneavoastră personale pe durata necesară pentru furnizarea
serviciilor de mai sus sau pentru o durata de 5 ani de la data incheierii
contractului. Dacă, pe viitor, compania va fi achiziţionată de o terţă parte,
este posibil ca datele să fie transmise pentru continuarea fără probleme a
activităţii de afaceri. Furnizăm datele dumneavoastră autorităţilor competente
şi forurilor de judecată la cerere şi în cazul in care acest lucru este
solicitat de legislatia relevanta
10.6. Litigiile apărute între părți se
rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze
instanțelor de judecată competente.
10.7. Contractul va fi interpretat
conform legilor din România.
Agenţia,
Turist,
Denumirea LAGUNA TOUR
Numele:
Reprezentantul Andrei Chirilov
Prenumele: